Pagini

joi, 13 iunie 2013

Gandul zilei




Din Predicile sfântului Anton de Padova, preot
(I, 226)
Cuvântul este viu atunci când vorbesc faptele
Cel care este plin de Duhul Sfânt vorbeşte în diferite limbi. Diferitele limbi sunt mărturii variate despre Cristos: astfel, le vorbim altora prin umilinţă, prin sărăcie, prin răbdare şi supunere, atunci când le arătăm prezente în noi înşine. Predica este eficace, este elocventă, atunci când vorbesc faptele. Vă rog, să înceteze cuvintele, să vorbească faptele! Din păcate, suntem bogaţi în cuvinte şi lipsiţi de fapte, şi astfel, suntem blestemaţi de Domnul, pentru că el a blestemat smochinul în care nu a găsit rod, ci numai frunze. „Să se impună predicatorului o lege, spune sfântul Grigore: Să pună în practică ceea ce predică”. Se laudă în mod inutil cel care cunoaşte legea, dar distruge învăţătura sa prin fapte.
Apostolii au început să vorbească în alte limbi, după cum Duhul le dădea să vorbească (Fap 2,4). Aşadar, fericit este cel care vorbeşte conform acestui Duh Sfânt, şi nu conform înclinaţiilor sufletului său! Există unii care vorbesc conform duhului lor, fură cuvintele altora şi le propun ca şi cum ar fi ale lor. Despre aceştia şi despre cei asemenea lor, Domnul îi spune lui Ieremia: De aceea, iată, eu, spune Domnul, sunt împotriva profeţilor care fură cuvântul meu unul de la altul. Deoarece eu, spune Domnul, sunt împotriva profeţilor care vorbesc cu limba lor, dar zic: „Domnul a spus”. Tot eu, spune Domnul, sunt împotriva profeţilor care spun visuri mincinoase, care le povestesc pe acestea şi duc poporul meu la rătăcire cu amăgirile şi cu linguşirile lor, deşi eu nu i-am trimis, nici nu le-am poruncit; ei nu aduc nici un folos poporului acestuia, spune Domnul (Ier 23,30-32).
Aşadar, să vorbim conform cu ceea ce ne-a dat Duhul Sfânt şi să-l rugăm cu umilinţă şi pietate să reverse harul său în noi, ca să realizeze din nou ziua Rusaliilor prin perfecţiunea celor cinci simţuri şi prin respectarea decalogului. Să-l rugăm să ne umple cu un duh puternic de părere de rău şi să aprindă în noi limbile focului pentru mărturisirea credinţei, pentru ca, aprinşi şi luminaţi, în strălucirea sfinţilor, să merităm să-l vedem pe Dumnezeu unul şi întreit.

sursa:www.calendarcatolic.ro
Trimiteți un comentariu