Pagini

miercuri, 26 noiembrie 2014

Despre responsabilitate I

Intr-o zi, la poarta unei cetati se opri un tanar calator si, vazand un batran odihnindu-se la umbra copacilor din apropiere, il intreba:
- Batrane, ce fel de oameni locuiesc in aceasta cetate?
- Cum sunt locuitorii cetatii din care ai plecat?
- Pai... sunt oameni rai, dusmanosi, vesnic pusi pe harta, raspunse tanarul.
- Ei bine, asa sunt si oamenii acestei cetati, spuse batranul.
La cateva ceasuri dupa ce calatorul plecase, dezamagit de ceea ce i se spusese, la poarta cetatii poposi alt calator. Si acesta, vaandu-l pe batranul care se odihnea la umbra arborilor inalti, intreba:
- Batrane, cum sunt oamenii care locuiesc in aceasta cetate?
Batranul ii puse si acestuia aceeasi intrebare:
- Cum sunt cei care locuiesc pe meleagurile de unde vii?
- Sunt oameni buni, primitori, tare rau mi-a parut ca am parasit acele locuri.
- Fii linistit, asa sunt si locuitorii acestei cetati.
Un om, care, avand treaba cu negustorii din jurul cetatii, fusese martor la ambele intalniri, se apropie de batran si-l intreba:
- Batrane, am auzit ce le-ai spus calatorilor. Amandoi te-au intrebat acelasi lucru. Cum le-ai putut da asemenea raspunsuri diferite?
- Raspunsurile n-au fost deloc diferite. I-am intrebat de unde vin si le-am spus ca acelasi lucru vor gasi si aici. Nimeni nu poate gasi in afara altceva decat ceea ce este inauntru. Cel care a plecat dintre oameni haini tot astfel de oameni va gasi oriunde s-ar duce pana ce-si va fi curatat sufletul iar cel cu sufletul curat va gasi oameni pe potriva lui oriunde il va purta viata.
Trimiteți un comentariu