Pagini

miercuri, 8 aprilie 2015

Puterea cuvantului

              Cuvantul este energie manifestata, este frctul gandului care ne ridica si ne doboara. Mi-a trebuit ceva timp sa inteleg ca prin cuvant dau forma vietii, trasez linii de viitor, imi hranesc proiectele. Mi-a luat si mai mult timp sa inteleg ca prin cuvant le pot da aripi copiilor mei sau le pot frange aripile, ca un cuvant plantat intr-o inima sensibila poate avea efecte magice sau devastatoare, ca o simpla fraza poate vindeca sau crea rani pentru o viata. 
             Adesea nici nu ne dam seama de ceea ce spunem, de impactul pe care o vorba aruncata la intamplare il are asupra noastra si asupra celorlalti. Si asta pentru ca de cele mai multe ori nu dam atentie gandurilor care se afla in spatele acestor cuvinte. De cate ori ne spunem sau spunem altora - nu esti suficient de bun, nu stii sa faci nimic cum trebuie, nu poti sa faci asta - ne cream si le cream altora blocaje, le punem frane, ne frangem si le frangem altora zborul.
               Era o vreme... si din nefericire inca mai este, in unele cazuri, cand parintii intelegeau ca isi motiveaza copiii sa fie mai buni spunandu-le contrariul, avand si afirmand asteptari tot mai mari de fiecare data, fara a intelege ca un cuvant bun, un "Bravo!"si un zambet pot motiva un copil mult mai mult decat un "Trebuie sa te straduiesti mai mult! / X e mai bun ca tine!"etc.
               Intalnesc adesea oameni frumosi, oameni care, daca ar avea incredere in minunea care sunt ar muta muntii din loc... si totusi ii intalnesc blazati, timorati, timizi si sovaielnici, prinsi in capcana lui "nu sunt suficient de bun". Si ii intreb - suficient de bun pentru cine? / fata de cine? / ce poti face pentru a deveni suficient de bun? Programele care stau la baza acestei convingeri au mai mereu radacinile in copilarie, in modul prin care parinti si profesori au inteles sa-si educe copiii si elevii. Exista o vina a acestora? Nu. Asa au crescut si ei, la randul lor si pur si simplu nu au stiut ca se poate si altfel. Trist este cand copiii de ieri, adultii de azi sunt prizonierii credintei ca nu merita sa fie iubiti si vietile lor, relatiile lor sunt construite prin prisma acestei credinte. O lunga perioada am pastrat in subconstient aceasta credinta... si viata mi-a scos in cale oameni si situatii care sa-mi dea dreptate. Se creeaza astfel un cerc vicios - crezi ca nu meriti, dar cauti si vrei... atragi persoane care sa-ti arate ca orice ai face nu este suficient, ca permanent ai ceva de schimbat la tine, in tine... si ajungi sa crezi ca esti "defect". Ei bine... nimeni nu este defect... toti suntem la fel de minunati, avem un potential nemarginit si uneori e de ajuns un cuvant pentru a ne reda aripile. 
             Pentru mine, momentul de cotitura a fost legat de Theta Healing. Tot sapand dupa convingeri m-am trezit ca ceea ce credeam despre mine nici macar nu-mi apartinea, erau unele lucruri lipsite de sens ori fundament... si totusi viata mea se desfasura conform lor. Treptat am invatat sa-mi analizez gandurile, sa-mi pun convingerile sub semnul intrebarii si sa observ de ce cred / afirm / spun ceea ce spun. Incercati, nu e nevoie nici de cursuri, nici de initieri, ci doar de dorinta sincera de a va cunoaste pe voi insiva, de a va intelege pe voi insiva. Lumea nu este rea, nu are nimic de impartit cu nimeni. Noi avem multe de impartit cu noi si cand facem pace cu noi insine, facem pace cu intreaga lume. Analizati, intrebati-va de ce ganditi asa cum ganditi, ce sta la baza judecatilor si criticilor fata de voi si fata de altii... apoi lucrati cu voi, integrati noi moduri de a gandi, de a vorbi care sa va sustina, sa va hraneasca si sa va ajute sa zburati.
              Cuvintele voastre vor deveni altele, veti renunta treptat la "nu pot", "trebuie sa...", "ce-o sa spuna lumea daca..." etc.
Pentru ca tot suntem inainte de Paste... faceti curatenie in voi, in ceea ce credeti ca sunteti, in ceea ce credeti ca meritati, in ceea ce credeti ca doriti. Si incepeti intrebandu-va - cine sunt eu? Puneti pe hartie tot ceea ce credeti despre voi si analizati, curatati. Dincolo de ceea ce credeti si spuneti despre voi... sunteti voi, fiinte magnifice de lumina care au nevoie sa-si aminteasca sa zboare.
Trimiteți un comentariu